O nas
Happy Therapy Centrum
Terapii Mowy i Ciała
Happy Therapy to miejsce ukształtowane z pasji i głębokiej chęci niesienia pomocy. Miejsce wymarzone i zaplanowane z myślą o komforcie i dobrym samopoczuciu pacjentów. Miejsce radosne, spokojne, ciepłe i pozytywne. Wierzymy, że przyjazna atmosfera to równie ważny element terapii, co profesjonalny, zgrany zespół specjalistów. W Happy Therapy zajmujemy się diagnozą i terapią logopedyczną, fizjoterapeutyczną, pedagogiczną oraz psychologiczną dzieci i dorosłych. Cenimy współpracę interdyscyplinarną, chętnie dzielimy się wiedzą i doświadczeniem, aby zagwarantować naszym podopiecznym skuteczną diagnozę i terapię.
- Interdyscyplinarne podejście: Tworzymy zespół, w którym wymieniamy się informacjami i ustalamy wspólne cele terapeutyczne dla naszych pacjentów.
- Indywidualizacja terapii: Przygotowujemy indywidualne plany terapii, które regularnie aktualizujemy na podstawie postępów i zmieniających się potrzeb.
- Wsparcie rodzin: Okazujemy wsparcie oraz dostarczamy niezbędnych informacji rodzinie. Terapia to proces angażujący nie tylko samego pacjenta, ale również jego Bliskich.
Drogi Rodzicu,
Jeżeli zaobserwowałeś u swojego dziecka:
- wadę wymowy (dziecko deformuje głoski, sepleni, mówi niewyraźnie, bądź nie mówi wcale)
- wadę zgryzu
- otwartą buzię / rozchylone wargi / ślinienie / język na dnie jamy ustnej, poza nią, lub między zębami
- kłopoty ze słuchem (niedosłyszy, mówi zbyt głośno / zbyt cicho)
- wybiórczość pokarmową (dziecko jest „niejadkiem”, lub nie toleruje pewnych konsystencji, nie gryzie, nie żuje, ma odruch wymiotny podczas jedzenia, preferuje papki)
- problemy ze ssaniem, z przystawianiem do piersi, cmokanie / klikanie w trakcie ssania, krztuszenie, ulewanie, prężenie
- brak głużenia / gaworzenia / powtarzania / naśladowania
- obniżone / wzmożone napięcie mięśniowe (garbienie się, krzywa postawa, asymetria, męczliwość ciała podczas pracy przy biurku)
- trudności w nauce (wolne tempo pracy, problemy z czytaniem/pisaniem),
- brak rekacji na własne imię, brak kontaktu wzrokowego, brak gestu wskazywania palcem, brak wyrażeń dźwiękonaśladowczych (muuu, beee, hau-hau)
- problemy sensoryczne (drażnią je metki, niektóre faktury, nie lubi czesania, obcinania paznokci, jest hiperaktywne, bądź niezdarne)
- nieprawidłowy chwyt pisarski (dziecko szybko się męczy podczas prac manualnych, używa zbyt dużo / zbyt mało siły podczas rysowania/pisania
- lęki, obniżony nastrój, niską samoocenę, kłopoty adaptacyjne, zaburzenia osobowości, problemy z koncentracją uwagi, trudności w relacjach, ataki paniki, trudności z wyrażaniem uczuć, wybuchy agresji, natręctwa, kłopoty ze snem, lęk separacyjny, autoagresję, myśli samobójcze, stres, samotność