REGULAMIN PORADNI
Regulamin Happy Therapy – Centrum Terapii Mowy i Ciała
§ 1. Informacje ogólne
1. Regulamin określa zasady korzystania z usług terapeutycznych w „Happy Therapy – Centrum Terapii Mowy i Ciała”, zwanym dalej „Poradnią”.
2. Poradnia oferuje usługi specjalistyczne w zakresie logopedii, psychologii, pedagogiki, fizjoterapii, terapii integracji sensorycznej (SI) oraz innych form wsparcia terapeutycznego dla dzieci i dorosłych.
3. Korzystanie z usług Poradni jest równoznaczne z akceptacją niniejszego regulaminu.
§ 2. Rejestracja i zasady uczestnictwa w terapii
1. Rejestracja na wizytę odbywa się telefonicznie, osobiście lub przez dostępne kanały online.
2. Klient jest zobowiązany do punktualnego stawienia się na wizytę. Spóźnienie nie przedłuża czasu trwania wizyty.
3. W przypadku spóźnienia przekraczającego 15 minut, specjalista ma prawo odmówić przeprowadzenia wizyty – traktując ją jako odbytą (pełnopłatną).
4. W przypadku opóźnienia z winy specjalisty, zajęcia zostaną odpowiednio przedłużone lub zostanie zaproponowany termin uzupełnienia czasu.
5. Dzieci i osoby niepełnoletnie muszą przebywać na terenie Poradni pod stałą opieką rodzica lub opiekuna prawnego.
6. Poradnia nie ponosi odpowiedzialności za dzieci pozostawione bez opieki w poczekalni.
7. Dzieci mogą wejść do gabinetu wyłącznie pod opieką terapeuty prowadzącego lub w obecności rodzica/opiekuna, jeśli jest to przewidziane w planie terapii. 8. Rodzic/opiekun zobowiązuje się do przebywania w Poradni przez cały czas trwania wizyty dziecka, o ile specjalista nie postanowi inaczej.
§ 3. Bezpieczeństwo i porządek
1. Klienci zobowiązani są do zachowania spokoju i szacunku wobec personelu oraz innych osób korzystających z usług Poradni.
2. Na terenie Poradni obowiązuje zakaz:
- palenia tytoniu i używania substancji psychoaktywnych,
- używania telefonów komórkowych w sposób zakłócający pracę,
- rejestrowania przebiegu wizyt bez wyraźnej zgody terapeuty.
3. Specjalista ma prawo zakończyć współpracę terapeutyczną w przypadku:
- braku współpracy ze strony dziecka i/lub rodzica/opiekuna,
- powtarzającego się niestosowania się do zaleceń terapeutycznych,
- postawy utrudniającej realizację celów terapii lub zagrażającej bezpieczeństwu.
4. Poradnia zastrzega sobie prawo do odmowy dalszego świadczenia usług w przypadku naruszenia zasad regulaminu, agresji lub braku współpracy ze strony klienta.
§ 4. Zasady płatności i odwoływania wizyt
1. Płatność za wizytę odbywa się zgodnie z obowiązującym cennikiem dostępnym w rejestracji Poradni lub na stronie internetowej.
2. Opłaty należy uiścić gotówką, kartą, przelewem lub blikiem.
3. Rezerwacja wizyty pierwszorazowej jest ważna po dokonaniu przedpłaty w wysokości 100% ceny wizyty, najpóźniej 24 godziny przed planowanym terminem spotkania. W przypadku braku wpłaty Poradnia zastrzega sobie prawo do anulowania wizyty.
4. Wizyty odwołane/przełożone później niż na 24 godziny przed planowanym terminem, jak również nieodbyte – są pełnopłatne.
5. Wizyty odwołane z zachowaniem powyższego terminu – zwrot przedpłaty w pełnej wysokości lub, na życzenie pacjenta, zaliczenie na poczet nowego terminu wizyty.
6. Wizyty przełożone z zachowaniem powyższego terminu – zaliczenie przedpłaty na poczet nowego ustalonego terminu.
7. Odwołanie wizyty należy zgłaszać telefonicznie lub przez wiadomość SMS/mail, potwierdzoną przez recepcję.
8. W przypadku nieopłacenia wizyty, Poradnia zastrzega sobie prawo do odmowy zapisania na kolejne spotkania do czasu uregulowania należności.
§ 5. Organizacja pracy w okresie wakacyjnym
1. W okresie wakacyjnym (lipiec–sierpień) obowiązują odrębne zasady organizacji terapii i grafiku wizyt.
2. Zapisy na zajęcia w tym okresie prowadzone są osobno i nie gwarantują utrzymania dotychczasowego terminu.
3. Klienci są zobowiązani do bieżącego potwierdzania swojej obecności w czasie wakacyjnym zgodnie z zasadami ogłoszonymi przez Poradnię.
§ 6. Dokumentacja i przetwarzanie danych
1. Dane osobowe klientów są przetwarzane zgodnie z przepisami RODO w celach związanych z realizacją usług terapeutycznych.
2. Klient ma prawo do wglądu, poprawiania oraz żądania usunięcia swoich danych zgodnie z obowiązującym prawem.
3. Dokumentacja terapeutyczna jest prowadzona i przechowywana zgodnie z obowiązującymi przepisami.
§ 7. Postanowienia końcowe
1. Poradnia zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego regulaminu w dowolnym czasie. Zmiany wchodzą w życie z chwilą publikacji na stronie internetowej lub w siedzibie placówki.
2. W sprawach nieuregulowanych regulaminem zastosowanie mają odpowiednie przepisy prawa cywilnego oraz ustawy o zawodzie psychologa i innych zawodach medycznych.
3. Wszelkie skargi, sugestie i pytania można kierować do kierownictwa Poradni.
Regulamin obowiązuje od dnia: 14.05.2025r.
